Saturday, January 4, 2014

CHALLENGE 1 | DAY 1 | 30 day challenge and learn to blog

2 januari ’14
Het is zover. 2014 is begonnen en met mijn grote mond heb ik natuurlijk verschillende mensen al enthousiast verteld over mijn 30 dagen challenges! Natuurlijk maakt belofte schuldig en aangezien ik ben van het principe: 'Always try to underpromise so that you can overdeliver', moet ik me van de goede kant laten zien uiteraard.

Voor wie me niet goed kent. Mijn naam is Tjitze Postma en ik begin nu, vandaag, met lifestyle design. Een methode om prikkelende nieuwe en vooral uitdagende dingen te leren, ervaren en doen!

1 jaar | 24 challenges | 30 dagen de tijd | 2 uur per dag | 1 uur per experience |

Het doel? Inspireren en geinspireerd worden. Laten zien dat wanneer je iets in je hoofd haalt, dit haalbaar is! 
Vorm je leven, leer, inspireer en innoveer! Maar vooral, doe wat goed en prettig voelt!

Als onderdeel van deze ervaring, die natuurlijk erg lang gaat duren, heb ik voor de eerste challenge gekozen om te leren bloggen. Dit om de challenges goed weg te zetten voor mezelf, maar ook voor mensen die dit interessant vinden. 
Misschien zijn de uitdagingen zelfs zo dat ze interessant zijn en prikkelen om mee te doen!

Om alvast een beeld te geven. Vandaag ben ik aan de slag gegaan met Challenge 1 en Challenge 2.
Challenge 1, 30 day challenge vormen en leren bloggen vormt zich terwijl je dit leest. 
Challenge 2 volgt hierna en heet : Learning all about creativity. 

Gek ook natuurlijk dat er veel Engels in voorkomt zul je denken. Dat klopt, terwijl ik bezig ben wil ik ook kijken of ik het blog kan internationaliseren. 

Het afgelopen uur heb ik zoveel mogelijk geprobeerd t/m september, de maanden vorm te geven. Welke challenges? Wanneer wat? Wat doe ik er naast? Een jaar heeft 12 maanden, twee per maand, dan moeten er nog 6 tussendoor gedaan worden bijvoorbeeld. 
Het worden er in ieder geval ten minste 30! Om dit te behalen heb ik nog een aantal side challenges. Voorbeeld hiervan is het lopen van een marathon. Veel uitzoekwerk, veel verschillende opties, planning etc. Kortom een uur per dag werken is sneller om dan je denkt J. Misschien ga ik in de marathon van Loch Ness lopen in september.

Morgen voor zover mogelijk een overzicht van de challenges t/m September! Nu eerst aan de slag met nr 2. All about creativity!



No comments:

Post a Comment