Monday, January 6, 2014

CHALLENGE 1 | DAY 5 | 30 day challenges and learn to blog

6 januari '14

Bloggen voor beginners
Wat is het eerste beeld van een blog? Juist, de titel met de beschrijving of de plaatjes. Wanneer dit prikkelt, wordt de aandacht van de lezer vast gehouden en is de kans groter dat er door gelezen wordt.

Wanneer je leest op het internet komt je al snel uit bij de Blogacademie. Je tikt op google 'leren bloggen' en je komt uit bij @KittyKilian. Een, voor mij in ieder geval, bijzonder interessant verhaal. Ik lees nieuwe termen als

Permissie marketing

Zakelijk bloggen

Super leerzaam voor mezelf! Wil je iets weten over bloggen? Wil je gelijk een tof gevoel bij een blog, dan moet je hier een paar posts van lezen! Je merkt het al en leest het aan de vormgeving van de dropdown menu's.

Deze prikkelen mij omdat ze 'bewust' anders zijn. Althans die aanname doe ik even stiekum. bijvoorbeeld:

'Broodnodige FAQ's'
of
'Ernstige ervaringen'.

Dat vindt ik mooi. En het grappige is, dat ze me aanzet tot denken en vervolgens doet twijfelen om deel te nemen aan een cursus van haar! Het werkt dus ook nog. Ze is in staat bij mij op het gevoel te zitten.
Van daaruit kom ik bijvoorbeeld terug bij onderwerpen die ik belangrijk vindt en waar ik soms studenten sportmanagement op wijs.

'Wanneer je iets onderneemt of zakelijk succes wilt behalen, ga een gevoel verkopen!' Wanneer mensen een gevoel hebben bij jouw dienst of product, heb je goud in je klauwen.

Hier zit veel meer achter natuurlijk, maar kort gezegd komt het er op neer dat je een vorm van identificatie zoekt. Mensen voelen zich goed bij het kopen van producten van Apple. Apple is een stukje identiteit. Apple is in staat een gevoel te verkopen.

No comments:

Post a Comment